pondelok 29. novembra 2010

Google

V rámci zadania W5 som sa pohrala s Googlom. Najprv som si vyskúšala rôzne logické výrazy pre slovné spojenie mobilné telefóny.
Pre výraz mobilné telefóny som získala 402 000 výsledkov
Pre výraz "mobilné telefóny" som získala 189 000 výsledkov
Pre výraz mobilné or telefóny som získala 231 000 výsledkov a okrem iného som zistila aj to, že toto slovné spojenie si pre svoje zadanie vybrala aj kolegyňa Kovalčinová z Košíc
Pre výraz mobilné telefóny (Sony Ericsson or Nokia) som získala 416 000 výsledkov
Pre výraz mobilné telefóny -Nokia som získala 62 900 výsledkov
Pre výraz ~monkey som získala 282 000 000 výsledkov vrátane obrázkov
Pre výraz "mobilné telefóny" 15..150 euro som získala 2450 výsledkov
Pre výraz "mobilné telefóny" 15.. euro som získala 2460 výsledkov
Pre výraz "mobilné telefóny" ..150 euro som získala 79 600 výsledkov
Pre výraz "mobilné * telefóny" som získala 31 200 000 výsledkov a pre ** 32 400 000 výsledkov.
Vyskúšala som si aj špeciálnu syntax vo vyhľadávaní a zistila som, že použitím obmedzení som dostala menší počet výsledkov ako bez obmedzenia. Napríklad 21 700 výsledkov pre výraz mobilné telefóny oproti 402 000 výsledkom bez obmedzenia, ale na druhej strane obmedzenie inanchor: "vystúpenie v Martine" sa nenašiel žiaden dokument. Obmedzenie site: map.sk umožnilo získať 301 výsledkov oproti vyhľadaniu map.sk, kde bolo
208 000 000 výsledkov. Výrazy movie: a music: ma poslali priamo na konkrétne stránky.
Použitie rozšíreného hľadania pre výraz mobilné telefóny mi našlo len tri výsledky - došlo vlastne k upresneniu toho čo potrebujem.
Voľba skúsim šťastie je tiež veľmi zaujímavá, ale nie vždy to vyjde.
Pohrala som sa aj s kalkulačkou, premenila som si eurá na české koruny, čo sa mi aj v praxi zišlo, prešla som si na mape cestu z domu do práce,ale tu boli určité nepresnosti, aj keď to chápem, keďže Vrútky sú malé mestečko. Preložila som si text z angličtiny do slovenčiny a naopak a nakoniec som zistila, že najpoužívanejším výrazom za posledný mesiac je black friday 2010. Týmto cvičením som si rozšírila znalosti práce s Google.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára